Узбекистон Республикасининг транзит потенциалини ошириш йуллари

Рахимов Р.В., т.ф.н., доцент ( ТошТЙМИ)
Заирова Д.Н., т.ф.н., доцент (ТошТЙМИ)

Бозор иктисодиётини шакллантириш учун Узбекистон Республикасида олиб
борилаётган иктисодий ислодотлар халк турмушининг муносиб даражасини, ишлаб
чикаришнинг самарали усишини, шунингдек, иктисодий мустакилликнинг
мустадкамланишини таъминлаши зарур. Темир йул транспортининг моддий-техник базасини
мустадкамлаш ва ривожлантириш — республикадаги иктисодий ислодотларнинг асосларидан
бири дисобланади.
Узбекистон транспорти ва коммуникацион курилишининг муваффакиятли
ривожланиши — темир йул транспортининг комплекс камол топиши ва модернизацияси,
темир йул излари реконструкциясини утказилиши, асосий темир йул участкалари
электрификациясини амалга ошириш, даракат таркибини юкори унумдорликдаги замонавий
локомотивлар, юк ва йуловчи вагонлари билан янгилашни кузда тутади.

Литература
1. Расулов М.Х., Ибрагимов У.Н., Рахимов Р.В. Проблемы повышения конкурентоспособности
отечественных железнодорожных коридоров // Сборник научных трудов Республиканской
научно-технической конференции с участием зарубежных ученых «Ресурсосберегающие
технологии на железнодорожном транспорте». — ТашИИТ. — Ташкент, 2013. — С. 14-17.
2. Курган Н.Б., Гусак М.А. Повышение уровня интероперабельности в международном
железнодорожном сообщении Россия-Украина-Словакия-Австрия // Проектирование
развития региональной сети железных дорог: сб. науч. тр. — Днепропетровск: ДИИТ, 2015. —
Вып. 3. — С. 176-194.
ПРОБЛЕМЫ И СУЖДЕНИЯ
3. Морчиладзе И.Г. Совершенствование вагонов-платформ для международных
перевозок контейнеров / И.Г. Морчиладзе, А.В. Третьяков, А.М. Соколов // Железные дороги
мира. — 2006. — № 8. — С. 52-55.
4. Михайлов Е.В. История создания и перспективы применения раздвижных колесных
пар на железнодорожном подвижном составе // Вагонный парк. — 2010. — №9. — С. 61 — 64.
5. Транспиренейские сообщения / / Железные дороги мира. — 1999. — № 7.
6. Изменение ширины колеи по системе Talgo в тележках грузовых вагонов / / Железные
дороги мира. — 1995. — № 4. — с. 32-38.
7. Автоматизированные установки для изменения ширины колеи // Железные дороги
мира. — 2011. — № 4. — С. 50-53.
8. Diomin Yu. The automated transfer gauge systems as the basis o f ensuring the competitiveness
o f rail transport in Ukraine / Yu. Diomin, A. Cherniak, O. Nozhenko, K. Kravchenko / / Theses of
international scientific conference «Globalization o f scientific and educational space. Innovations of
transport. Problems, experience, prospects” . — Severodonetsk: Volodymyr Dal East Ukrainian National
University, 2016. — P. 39-42.
9. Садчиков П.И., Целищева О.Л. Технология перехода железнодорожного подвижного
состава с одной колеи на другую (Международный опыт) / / Техника железных дорог. — М.: АНО
«Институт проблем естественных монополий». № 2 (14) / 2011. — С. 26-36.
10. Дъомин Ю.В. Залiзнична технжа мiжнародних транспортних систем (вантажш
перевезення). — К.: Юникон-Прес, 2001. — С. 342.
11. Suwalski R.M. SUW 2000: Wozki towarowe i osobowe w awtomatycznym ruchy
przestawczym 1435/1520 mm // Technika transportu szynowego. — 2000. — № 7/8. — S. 32 — 44.
12. Перспективи використання розсувних колкних пар / О.М. Пшшъко, Ю.В. Дъомш,
О.М. Савчук, К.Б. Савченко. — Залiзничний транспорт Украши. — 1998. — № 4-5. — С. 2-4.
13. Гайдаров Н. Тележки с раздвижными колесными парами // бюллетень ОСЖД. —
1992. — № 3-4. — С. 20-23.
14. Рахимов Р.В., Галимова Ф.С. Прогрессивные технологии для развития межгосударственных
железнодорожных перевозок. Материалы XVI международной научно-практической
конференции «Научные перспективы XXI века. Достижения и перспективы нового столетия».
Новосибирск: Международный Научный Институт «Educatio». Ежемесячный научный журнал.
№ 8 (15) / 2015. Часть 2. — С. 86-88.
15. Рахимов Р.В., Корнев Е.В. Грузовые вагоны с раздвижными колесными парами. Республиканская
научно-техническая конференция «Проблемы внедрения инновационных идей,
технологий и проектов в производство». — Джизак.: ДжизПИ, 2014. — С. 262-264.

Summary
The article describes the need for the introduction o f advanced technologies in the sphere o f
railway transport to increase the transit potential o f the Republic o f Uzbekistan. Exploitation o f sliding
wheelset on the railways o f the Republic o f Uzbekistan will reduce the time and costs o f rolling stock
passing through the borders o f other states.

Скачать статью — Узбекистон Республикасининг транзит потенциалини ошириш йуллари